dimarts, de novembre 14, 2006

“L’hivern del tigre”

















Com cada dia des de fa uns quants acompanyaré al visitant misteriós a Wentworth per pogué seguir escoltant al General Ramon Cabrera, explicant la seva fascinant història... estic completament adduïda no puc faltar a la cita.
L’hivern del tigre” de
Andreu Carranza, a la contraportada del llibre :
Ramon Cabrera, el Tigre del Maestrat, va assolir en molt poc temps la més alta distinció militar i el títol de comte de Morella durant la primera guerra carlina (1833-1840).La guerra de Cabrera-que tenia el do natural de liderar homes, i amb una colla de guerrillers va derrotar l’exèrcit governamental tot creant el seu propi Estat- va trasbalsar l’Ebre i el Maestrat, i el ressò d’aquella salvatgeria va escandalitzar Europa. El nom de Cabrera, un mite romàntic fet d’amors apassionats, d’odis i venjances desfermades, va ser víctima també d’una llegenda negra.
Algunes coses del llibre que vull recordar: En el tema lingüístic m’agrada llegir-lo en la variant tortosina, te molta mes autenticitat. Fascinant l’habilitat que te amb el garrot el protagonista per eliminar adversaris. El mocador de la seva estimada que li senyala el camí i el porta a la guerra.
Encara no he arribat al final però per el munt d’informació que he trobat diu que es va casar amb Marianne Catherine Richards una rica hereva anglesa i residia a Wentworth prop de Londres en aquesta mansió de la foto avui convertida en club de golf.
















Noticies sobre Ramon Cabrera : Virginia Water obre un parc dedicat a Cabrera
El besnét de Ramon Cabrera té un bloc i afirma que té previst visitar Morella al desembre (Extret del bloc la Marfanta)
Simon Gandolfi (el besnét ) es escriptor

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Acabo des decobrir aquest altre bloc teu i m'ha agradat molt el post sobre l'Hivern del tigre. Carranza és un dels escriptors contemporanis que més m'agraden i l'Hivern del Tigre és genial, sap transportar-te amunt i avall pel territori i donar-te a conèixer sensacions, emocions i els rius de la història, que transcorren per sota dels grans titulars.

jaka ha dit...

Hola Tondo !!!
Mira doncs aquest es el primer bloc que vaig tenir... de fet el vaig començar per apuntar-me els llibres que llegia i per fer proves de imatge i so, ara es quasi un bloc paral•lel al que tinc a Tinet.
Parlant del llibre del Carraza, a mi em va fascinar i quan ell va venir al Club de Lectors va ser molt xulo pogué preguntar-li moltes coses personalment.
;)